fredag 29 maj 2009

Tälta hemma! Ja vadå då??

Ibland så blir det inte som man hade tänkt sig! Och det var en sån dag idag. Ingenting blev som det skulle. Jag och Richard skulle ut och festa hela natten lååång (säkert till kl 10) och barnen skulle vara hos mormor. Men så ville inte ödet.
Dharma blev jätte ledsen för att hon inte skulle till mormor (inte mormors fel utan istället för att köra hit och dit så fick hon stanna hemma hos sina ur trista föräldrar) så för att kompensera det lite så lovade jag henne att hon skulle få slippa sova i sin säng. (värsta straffet det där att sova i sin egen säng) Så jag var illa tvungen till att snabbt bygga ett tält!? Ja vad gör man? Jo man tar halva tvättställningen och syr lite snabbt och haffsigt ett överdrag av två gardiner från IKEA! 

Ta da! Ett tält! Ja det var det innan gangstern Jack kom och drog i det. Han är vrål stark och tältet fick en ny chabbig touch. Det är liksom som att även om tältet hade en form innan så drog han i det och helt plötsligt så passar inte överdraget skelettet?! (Jag tror helt klart att han är en i X-men. Råstyrka blandat med en okontrollerad ilska att förgöra allt som kommer i hans väg! Gärna Dharmas saker) 
Han blev i alla fall jätte glad över tältet och kröp säkert in och ut ur tältet 16000 ggr på 10 min. Sen blev han jätte trött och skulle rymma ut från barnrummet genom att med sin vrålstyrka flytta hela spjälsängen (som vi använder som grind). Han är helt wild! 

När kl närmade sig läggdax så tog i alla fall Dharma sitt pick och pack och flyttade in i sitt tält. Det är säkert 60 cm långt men hon skulle sova där så då blev det så! (Tänk om man själv skulle krypa in i ett tält som är 140 långt. Ligga på en liten madrass med benen i en konstig vinkel ut genom dörröppningen. Jag skulle ju behöva hjälp av 17 pers för att bara kunna resa mig upp dagen efter)

Jag har heller inte hjärta att lyfta upp henne i sängen. Då blir hon bara ledsen när hon vaknar i sin egna skit-tråkiga säng!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar