måndag 12 oktober 2009

Hallå igen!

Ja jag har gått och blivit så jäkla präktig efter att jag fick Jack. (Kan vara 30-års krisen som smyger sig på)
Jag kunde inte leva med lögnen. Jag tryckte precis i mig en halv påse lösgodis! (innan lunchen)
Så jag ringde till högsta hönset som har hand om förskolorna här i kommunen och hennes svar var att när hon tog sitt körkort så hade hon med sig sin 2-åriga son i bilen....
Ja vad hade jag förväntat mig?! Det är helt sjukt otroligt! Måste alla människor med makt vara helt blåsta i huvudet eller? Är det första frågan på arbetsintrevjun?

- Ja du sökte jobbet som kommunchef? Är du helt blåst? Kan du ta helt sjuka beslut som inte på något vis speglar sammhället? Kan du stå för att ta med din 2-åring i bilen när du övningskör ett mordredskap??

-Bra! Jobbet är ditt! Jo när du ska på gyn-besök glöm då inte att ta med din 10-åriga son så att han verkligen kan lära sig att hata dig som förälder och att han aldrig vågar träffa tjejer när han blir 14 år! För det är verkligen helt sjukt att ta med sina barn på gyn-besök, Så det förespråkar vi med makt! Och om ni ska ha fler barn så ta med honom på förlossningen. Det är heeelt klart bättre än att han stannar lite extra på fritids!! Så kanske han växer upp och blir lika sjuk i huvudet som jag!!


Ja i alla fall, efter lite munhugg från min sida....så sa tanten att jag skulle ringa och prata direkt med förskolan.
Dom tyckte att det var självklart och att det var inga problem. Detta tar jag som ett tecken på att dom gillar mina barn och att dom inte vill att jag kör ihjäl dom på mina övningskörninglektioner.

Så nu vet ni det att om ni ska till tandläkaren så ska ni ta med er barnen.
Jag ser framför mig när jag ligger och ska rotfylla en tand.
-Nej Jack inte leka med skalpellerna! Nej Dharma lägg i från dig röntgenknappen!! Nu har du röngtat oss allihopa 15 grr! Nej Jack kom tillbaka! Inte ut på parkeringen. Nej Dharma nu får du inte ta flera svinvacciner! Var fick du tag på dom? Har du varit inne på vårdcentralen undertiden jag var nersövd?? Det är jätte bra att du inte är rädd för sprutor men nu har du testat färdigt! Vänta tills att min tand är färdig och bedövningen släppt då ska jag berätta för pappa när vi kommer hem!
-Ja jag vet att jag inte borde ta med mig barnen men enligt förskolan så ska dom följa med mig på allting som inte har med mitt arbete att göra! Sorry!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar